Urodziliśmy się około 80 roku i mamy sentyment do gadżetów z prlu. Pamiętamy stare dobranocki, buty relaxy i kultowy dizajn. Ale niektóre wspomnienia czy przedmioty są już naprawdę bardzo głęboko schowane w pamięci. A ja skacząc po linkach z blogów znajomych właśnie trafiłam na takie 3 obrazki. I nagle bach bach, flashback, pamiętam!

Pamiętam, że miałam Kinoplastikon. No normalnie jakby był mój. Nie mam pojęcia, co się z nim dalej stało. Nie pamiętam filmu, który na nim oglądałam. Ale tu na zdjęciu wygląda tak, jakbym właśnie odłożyła go na stół. Jakby to było przed chwilą. Śmieszne uczucie. [zdjęcie z allegro]

A dalej Kouku Rouku i Lokomotywa. Obydwa zdjęcia pochodzą z blogu: http://tralaloskop.blogspot.com/ . Kouku Rouku to pamiętam, że kupowałam w przyczepie, stojącej na przeciwko delikatesów przy Dąbrowskiego. Nie pamiętam dlaczego przyczepa się tam pojawiła, skoro obok był duży sklep, oraz kiedy zniknęła. Pamiętam tylko, że zbierałam te folijki z KukuRuku, tam chyba była jeszcze jakas historyjka… a może nie? Może trzymałam te kolorowe opakowania z tego samego powodu, dla którego kolekcjonowało się puszki i pierwsze plastikowe tubki po owocowych pastach do zębów. …i ciągle nie mogę odżałować, że przehandlowałam gdzieś moje wszystkie historyjki z Donaldów. Nie mam pojęcia, co się z nimi stało. A teraz marzę, żeby je sobie przypomnieć! Wiem natomiast na co przehandlowałam obrazki samochodów z Turbosów. Na przezroczystą, plastikową portmonetkę z fioletowym płynem, że jak się naciskało, to on się przelewał. Pamiętacie coś takiego?

kukuruku

No i Lokomotywa… to chyba każdy pamięta. Na ostatniej stronie było takie zdjęcie, że wszyscy próbowali wyciągnąc z ziemi tę rzepę. Stali ustawieni wg wzrostu… a dziadek miał białe wąsy. Taki flashback 🙂 A ja miałam jeszcze sporo takich tekturowych książeczek z bajkami, że jak się przekładało strony, to wszystko było trójwymiarowe, ale mama oddała jakiemuś dziecku…

loko

    Skomentuj

